ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «ІННОВАЦІЙНІ ПРАКТИКИ НАУКОВОЇ ОСВІТИ»
6–9 грудня 2023 року відбулася ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Інноваційні практики наукової освіти». Організаторами стали Національна академія педагогічних наук України, Інститут обдарованої дитини НАПН України, національний центр «Мала академія наук України». Цьогорічний захід зібрав більше 1700 учасників, з яких 60 доповідачів на пленарному засіданні, 58 – під час роботи секцій. Подано більше 200 публікацій до друку.
Керманич Малої академії наук України Довгий Станіслав Олексійович, доктор фізико-математичних наук, професор, академік НАН України, академік НАПН України, Президент національного центру Мала академія наук України від імені Президії Малої Академії Наук привітав всіх колег, які долучилися до цієї події.
В заході взяли участь представники системи Малої академії наук України, закладів позашкільної освіти як державної, так і недержавної форм власності; керівники і вчителі закладів загальної середньої освіти, особливо наукового спрямування; аспіранти, студенти, викладачі закладів вищої освіти педагогічного профілю; наукові співробітники установ Міністерства освіти та науки України, Національної академії наук України та галузевих академій, зокрема Національної академії педагогічних наук України; керівники та представники обласних і районних управлінь освіти, інститутів післядипломної освіти, консультанти центрів професійного розвитку педагогічних працівників.
В практичній частині проведено 10 науково-практичних заходів:
· Майстер-класи: «Алгоритм трансформації наукового дослідження вихованців МАН України в стартап на основі методики “Економічний коворкінг – підприємницька грамотність молодого науковця”», «Інтегрування візуального мистецтва в процес викладання навчальних дисциплін немистецького спрямування», «Вибір обладнання для впровадження STEM-освіти в ЗДО, ЗСО та ЗВО», «Конструювання тактичних задач особистісного розвитку обдарованої дитини», «Формування культурної компетентності учнів засобами інтегрованого проєкту “Модерні тренди STEАM (Philology&Technology)”», «Наука без меж»;
· Практикум «Впровадження STEM-технологій в процесі формування ключових компетентностей на уроках математики в умовах сучасної модернізації освіти»;
· Презентація «Розвиток евристичного, дослідницького мислення дітей (авторська методика) на уроках математики»;
· Науково-практичний семінар «Наукова освіта для учнів молодшого шкільного віку в національному центрі “Мала академія наук України”»;
· Круглий стіл «STEM-освіта в Україні і світі, проблеми та перспективи».
У конференції взяли участь педагоги із Луганської обласної малої академії наук учнівської молоді та закладів освіти Луганщини.
Під час конференції проходив плідний діалог між педагогічною наукою і освітянською практикою, оскільки інноваційна практика, якій присвячена конференція це саме той движ, який рухає не лише освітню діяльність закладів освіти, але й педагогічну науку. Прориви в освітній практиці, як правило, створюють умови для пошуку нових наукових результатів тому, сподіваємось, що відбувся дійсно плідний діалог.