«Запобігання булінгу внутрішньо переміщених осіб в освітньому середовищі»
18 квітня 2024 року лабораторія дитячого читання Національного центру «Мала академія наук України» в рамках Всеукраїнського науково-освітнього проєкту «Навчатися, щоб навчати» провела тренінг «Запобігання булінгу внутрішньо переміщених осіб в освітньому середовищі», до якого долучилося понад 30 освітян Луганської області.
Спікерка зустрічі Ірина Гищук, мандрівниця, журналістка, книжкова оглядачка, громадська активістка, голова правління ГО «Навчання просто неба», засновниця Фестивалю активного сімейного відпочинку «GoЙra!», мета якого інтеграція ВПО в місцеве середовище Івано-Франківська, розповіла учасникам про практичні методики мережування на основі досвіду діяльності організації і поділилася важливими спостереженнями щодо дітей-ВПО.
Анастасія Мельниченко, письменниця, громадська активістка, гостьова дослідниця Прінстонського університету, авторка онлайн-курсу «Школа без цькувань», Фулбрайтівська стипендіатка, представила дві нові свої книжки на тему булінгу: методичні рекомендації для освітян щодо впровадження системної антибулінгової програми у школі «Школа без цькувань», у яких поєднані актуальні теоретичні матеріали з практичними рекомендаціями, також є розроблений календар рекомендованих заходів та «Зрозуміти (і здолати) булінг»: авторка детально аналізує причини й види булінгу, роль кожного учасника групи й ролі дорослих, які є модераторами соціальної взаємодії між дітьми.
Учасники на зустрічі обговорили як учителям працювати з учнями, що мають поведінково-емоційні розлади, як батькам говорити з дітьми, які є булерами або зазнають булінгу, чому і яким чином батьки та школа мають співпрацювати, щоб мінімізувати негативний вплив булінгу на життя і здоров’я дітей, якою має стати школа, аби бути вільною від булінгу.